- Låååång dag med bil och släp...

Uppe med tuppen idag, eller nja, kanske inte tuppen, men uppe samtidigt som Patrik idag.
Vid kvart över 6 i morse va jag hemma hos pappa igen, där möttes jag av en vääääääääldigt morgontrött liten Unix som låg heeelt utslagen i hagen :) Åh, så söt och go va hon. Ville verkligen inte gå upp, men väl uppe så burrade hon ihop sig, sträkte lite på sig och sedan va vi iaf lite mer vakna.

In och på med stallkläderna för att borsta och slänga in lite hö i trailern.
Allt gick som på räls. Slutligen rullade jag iväg för att hämta min resekamrat Veronica och sedan for vi till Åby.
Va skönt att ha med henne i bilen, blev så lugnt och skönt, och för en gångs skull så va jag inte ett dugg nervös över att åka till veterinären!

Väl där fick jag skriva in oss, och jag hade tur idag! Jag fick ha den veterinären som jag ville! Känndes tryggt och roliga va att hon kom ihåg mig och våran opperation som vi gjorde för ett flertal år sedan hemma hos pappa.
Iaf, halt va min lilla donna, så vi hade inte åkt i onödan som V befarade först.
Så vi böjde hit och dit, springa lite till, sedan lägga bedövning, in i box, vänta 20min, in och böja igen, springa lite till och lägga bedövning. Denna procedur gjorde vi ännu en gång. Så min lilla stackare fick många stick i sig idag. Men vad hon skötte sig min lilla häst! Stolt är jag. Men efter alla stick och böjningar så blev det fram med det tyngre och droga henne för röntgen. Så bakhaserna röntgades. Där i fanns inget förändrat, ingen början på spatt eller knasigt i muskler.

Vi konstaterade följande;
Hon har inflammation i hovleden höger fram och även inflammation i haserna.
Så summan av kardemumman blev att hon fick behandling i hovleden, va behandlad där en gång tidigare, men cortison och tuppkam, sedan la hon cortison i båda bakhaserna. Hemma ska vi banta lite(okej, rätt mycket :P) boxvila och en liten liten sjukhage. Men är nu som sagt skönt att veta vad som har varit problemet.
Även om det kommer ta sin tid innan hon är igång igen gör de mig inte mycket, jag är så glad ändå :)

Allt kommer bli så bra så i slutändan! :)


Kommentarer
Postat av: Jackie

Skönt! Haha, sa hon att Unix var lite rund? Äsch då, det är bara avslappnade muskler ;)

2010-07-29 @ 09:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback