- Det jag vill, och det jag behöver

Det jag vill allra helst just nu är att få tillbaka en gnista till mitt vardagliga liv.
Den saknas väldigt mycket hos mig för tillfället.
Vissa stunder är ljusare än andra, men de är för få.
Det är som om att hur mycket man än försöker, så spelar det ingen roll ändå, för det går inte.

Sedan att man ska besöka arbetsförmedlingen gör inget bättre heller.
Konstiga öppetider, ha med dig ditten och datten, och du ska göra si och så.
I DONT CARE! Ge mej ett jobb vafan. Ush va agro jag är.. Men jag är trött på alla
satanshelvetiska krav som alltid ställs på OSS ungdomar som ska hitta ett jobb i denna kristid.
Men hittar du ett jobb så antingen är det såhär:
1. Du ska ha många års erfarenheter av liknande uppgifter i ditt tidigare arbetsliv.
2. Du ska ha denna, denna och den här utbildningen så är du kvalificerad till att söka detta jobb.
Men skjut er själva! Inte en enda satunge som är född mellan 87-90 har det som de söker!
Vad resulterar det i då?
Jo, fler arbeslösa ungdomar och mer skriverier över allt om att denna kommunen har så och så många arbetslösa ungdomar.
Suck..
Jag orkar inte.

Sedan att jag vill ha en häst här hemma gör inte allt lättare.
Frustration för att man inte kan sysselsätta sig med något som ligger mig nära hjärtat.
Jag vill ha en häst...

Nu ska jag tycka att livet är hemskt och meningslöst en stund innan jag tar mig i kragen och ja, gör något.

Kommentarer
Postat av: Linnea

förstår precis hur du känner!Verkar vara omöjlig att få någon typ av jobb alls, har provat allt skriva upp sig som timvikare på skolor och dagis, söka telefonförsäljar jobb städjobb osv osv. Men INGET funkar, så vad gör man?



Stackars stackars oss ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback