- Helgens bravader

Jag säger då det! Det är alltid ett äventyr när jag och Patrik är i farten!
Jises.
Vart med på strängens 80års jubileum. Nog för att man vet att strängenfolk kan festa, men det är då jäkla mycket roligare att vara med på allt också!!:DVisserligen vart jag nykter , men det gjorde inte mig något!
Maten var god, sällskapet var som sagt trevligt, underhållning på HÖG nivå, dans, skratt och självfallet, strängens egna produktion, Strängen! Eller Strängarna som de även blev kallade.
Fick en hel del goa reaktioner på att jag "vuxit te dig så!!" Även många bekanta inom hästfolket som inte kännde igen mig.
Men det var som sagt trevligt :)
Men bravaderna tog inte slut där. Nejnej, nu skulle vi åka hem...
Den lagom kalasa Patrik får idén om att vi ska ta en genväg, och så ska jag få se var det är han cyklar.
Aaa, visst tänker jag, det kan väl vara roligt. Men inte när jag inser att vi ska in på en liten väg som är gjord för traktorer. Men jaja, han insisterade på att den inte var så lång, så jag körde väl in...
Halvägs säger jag" Du , vi sitter fast."
Äsh säger han, backa tillbaka och försök få hjulen på mitten av "vägen" och in i en åker.
Hepp... Jag blev mer och mer irriterad över detta... Tillslut säger jag att det är du som får ringa om hjälp, du som får tvätta min bil i morgon och du som får be om ursäkt.
Och lilla Birger kom snäll och man fick höra honom bara skratta åt våran lilla bravad.
Men tillslut kom vi hem, somna, och jag sov som en liten sessa :)

Söndagen ägnades mest åt att titta på våran inköpta NCIS box :) mys säger jag!
Och snällt så fick Patrik ställa sig och tvätta min räser Ådi. Bakis vart han med ^^, haha.
Ne, men vi kom loss, och blev allt en rolig kväll rikare ihop :)

Dagen idag?
Jaa, vart hos mor min en sväng. Mys.
Har även skrivit in mig på arbetsförmedlingen igen, mest för att det ska se bra ut. Men lääär ju inte få så mycket till hjälp där. Men aja, nu är det gjort.
Och nu ska jag fortsätta lite på mitt och mammas lilla projekt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback