- Unix

Pappa och jag mailade ett försäljningsstall som ligger ungefär vid Dalsjöfors om att jag sökte en häst,
så jag skrev min "önskelista" om hur hästen skulle va, och vipps efter någon timme kom ett förslag om
ett urgulligt sto vid namn Unix.
Vi tittade på bilden som hon skickat med, och jaa, vacker va hon allt.
Så dagen efter fick vi oss ett infall med att åka å titta på henne.
Sagt å gjort, vi tog oss dit, jag red, och föll pladask för denna madame =)
Hon är precis den typ av häst jag har letat efter för att få tillbaka själförtroende och glädjen i ridningen och
i mitt övriga liv.
Så på skärtorsdagen åkte vi och hämtade hem min nya häst!

Unix är en holländskimport, född 2001, gråskimmel, och endast 157cm stor, men det är ändå mycket att rida så.
Hon är i nuläget lite ojämt musklad över rumpan, men det är något som ska bli bättre =)
En glad och snäll madame är hon, och det är det snälla i henne som gör henne till så perfekt för mig!


Hemma i boxen första dagen.


Första ridturen hemma =)

Unix =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback