- Tankar

Sådär just nu vid denna tiden på kvällen är det värsta som händer egentligen.
Min hjärna sätter igång att tänka alldeles för mycket.
Hade man haft skolan just nu, så skulle man varit slut i hjärnan efter alla
mattematiska termer, kemiska föreningar å gud vet allt vad jag läste på gymnasiet.
Men de tankarna som kommer nu, de kommer innifrån mig och är jobbiga.
Så nu ikväll ska jag verkligen ta tag i det jag började med så bra för några veckor sedan,
jag ska skriva om mina allra innersta saker , inte här, det blir allt för personligt, även om detta är ett bra bollplank,
utan jag ska få utlopp för det som trycker långt inom mig.

Mycket handlar om hur vi ska fira jul.
Egentligen önskar jag att jag kunde sova mig igenom julafton och drömma om dem man upplevde som liten.
Sedan juldagen blir inte den samma heller..
Och nyår? Det vill jag ska bli speciellt, som det var för två år sedan...
Men alla förväntningar och önskningar?
Är det värt att börja bygga upp?
- Nej, jag ska ta det för vad det är och blir.
Det går bra Sara, ta en sak i taget.

Imorgon ska jag rida chimär, koncentrera mig på henne och faktiskt njuta av att sitta på en häst,
sedan ska ja tvätta och fixa inför fredag.
Men nu, bara släppa allt och låta det komma.

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback