- Stockholm, Idolfinal, vinare, dans och FLYGA!

Okej , nu ska vi skriva lite sådär lagom om vistelsen i stockholm!

Fredag:
Sov inte mycket den natten ..Ush, va rädd efter att jag åkte av vägen på torsdagen..
Blev ju inte mycket bättre av min snoozande Patrik. haha.
Gick upp strax efter han åkt vid kvart över 6, åkte hem till pappa, låg å slöa i soffan, käka frulle, åkte å tog valter på en promenix, duscha, till tåget mot alingsås och sedan byte till lerum.
väl framme i lerum hämtades jag på stationen och vi for mot landvetter. checkade in, fick alla de där mojsarna man ska ha när man flyger. och jag gör en tabbe med min biljett... glömmer den på toaletten, men som tur va kom ja på de när ja gått utifrån den och anna gick in där. lätt pinsamt.. well, fick knalla in i planet och jag inser att jag inte får ha ngn brevid mig när vi flyger. lika bra de. så vi lyfte, de va skoj ^^ höhö.
flög å flög, landade, fick våra väskor och gick å fixade tunnelbanekort å biljett in till stockholm.
väl inne på centralen så blev de lite dispyter om hur vi skulle komma till vandrarhemmet, men det löste sig och vi kom fram.
började med att vi fick lägga till 100kr var, förstod inte varför men ska kolla upp detta nu när vi är hemma, för vi orkade inte tjafsa utan vi ville göra oss i ordning inför kvällens Idolfinal!
rummen va helt okej. Vi fixade oss i ordning, åkte iväg till globen, käkade på el mackedonken, köade lite, kom in, hängde av oss jackorna, å köade till en av ingångarna till arenan.
Vi väntade, väntade å väntade... Vi va nådigt griniga för att vi inte fick komma in!
Men dörrarna öppnades, å jag lovar, globen är ENORM! Va göörballt å få komma in där.
Så vi knallade ner till marken, började knö med folket där framme vid scenen, och hjälp säger ja bara,
de va verkligen nära på moshphit med fjortisar vissa stunder! Sa man Johan Palm så hjälp.
Men vi laddade inne i globen med en askalas studioman =D haha. Sedan kom Carlina Gynning å va faktiskt otroligt underhållande! Glatt överraskad. Och att hon faktiskt var snygg IRL trodde man inte.
Finalen startade, oj oj oj säger jag bara om öppningsnummret!
Tjenare vad det var EXTAS! Galet bra!
Sedan så började Kevin med sin låt, va galet att stå där nere och sjunga med.
Alice va dock inte lika bra med sin öppningslåt, lite tamt ansåg jag. Men kan hålla med om att hon bör hålla till sig den changern när hon blir klar artist. Andra låten va också totalt extas att stå och sjunga med till med Kevin!
Livin on the prayer. yeah!
Heavens on fire va rätt bra den med med Alice.
Så kom vinnarlåten. Va inte så smörig som man trodde, men heller inte "Wow" som Markus Fagervalls vinnarlåt, eller som Agnes "Right here right now". Kevin va outstanding, men Alice ja, det var bra, men Kevin rockade verkligen!
Va mäktigt att få se allt på plats. Stannade kvar under eftersnack, och jag hälsade på Kevin ^^ haha.
Dock blev man besviken på vissa idoldeltagare som hånade eller skämtade om sina fans.. Morr..
Iaf, skoj att vara där =)
Knallade hemmåt, och vi skrattade, pratade , stämmningen var på topp.

Lördag:
Vaknade av att Sofia pratade med Emma. Sofia hade nämligen en kompis som ligger i lumpen i Stockholm, så han skulle befodras eller något shiet. Så Emma, Sofia och Anna drog och tittade på de där. Jag följde inte med då jag ansåg att de va liite knepigt och vara med på en sådan högtid när jag inte ens kännde människan.
Va allt bra att jag stannade hemma fick jag sedan höra! Var kallt, inte spec skoj så ja, sängen va skön^^
När de väl var tillbaka så knallade vi in till stan som man så fint säger. Gick i en galleria, fikade, knallade till NK.
Inte för att jag hittade ngt, haha, men det var skoj att gå där! Mötte Hasse Aro på NK, såg Göran Hägglund när vi fikade.
Sen knallade vi iväg till det ännu dyrare delen av Stockholm. Gick in på en Fonorina butik, å tjenare , de hade najsiga jeans. Dock prövade jag inte några eller tittade inte på prislappen. Men vi frågade efter ett bra ställe att äta.
Så vi fick lite tips om vilket håll man skulle gå åt. Vi gick å gick. så till slut hittade vi ett ställe som hette Chapplin.
Knallade upp och tittade, fastnade där och vi åt. Jag åt en guda god plankstek! Oh, va god den va!
Satt där och pratade om ALLT, oh va skönt och skoj de va att bara sitta där.
Efter detta knallade vi hem och gjorde oss partyklara, det stod utgång på schemat med Sofias kompis och hans lumparkompisar. Först mötte vi dem på något mysigt litet ställe. Sedan drog vi vidare till något annat ställe som Blomman vägledde oss till. Hans riktiga namn är ännu okänt då han endast kallades detta. Och i kön in till stället fick jag en överraskning. En av kompisarna, han i sin tur var i från Larv, och var Charlotte Palmbergs förra kille!
Så jag bara " Oj, är det du!" haha, tänk vad världen är liten.
Väl där inne så var det dyrt i baren, så blev bara en flaska Baccardi. Men de va lätt ett av de bästa ställena jag varit på när det gäller dans! Men som sagt, borta bra men hemma bäst!=)
Var väl hemma vid 3 eller något, lagom tid ansåg vi.

Söndag:
Gick upp vid halv 10 för att packa lite, gå ner och käka frulle, göra oss klara och sedan checka ut.
Frukosten va riktigt god! Lätt över förväntan.
Vi drog in till Gamla stan, gick där och kikade, sedan hamnade vi på ett gay-kafé kom jag fram till i efterhand.
Va jättemysigt, och jag har aldrig ätit en så stor kärleksmums bit! Hjälp, den var säkert , ja, över standardmåttet i västsverige! men där satt vi säkert mer än 2 timmar. såg idol-lars swischa förbi utanför fönstret, Davis och Malin Wattsson med barn kom in på samma kafe som oss. Därefter knallade vi till T-banan och skulle hitta någonstans och äta innan vi åkte till flygplatsen. Hittade ett rätt okej ställe, käkade kött med pommes och bearnesås. Gott va de i iaf.
Sedan drog vi iväg till centralen och tog tåget till flyget där vi fick vänta 2½ timme. segt, men ändå lite underhållande.
Så flög vi hem, dock var itne denna flygresan lika underhållande.. Ush, mådde inte alls bra.. Uäh. Tur de inte va längde än de va.
Väl hemma, och det var skönt att sova i sin egen säng ^^

I Stockholm köpte jag inte spec mkt, men blev två julklappar =)
- Boken "Tusen strålande solar" till systeryster.
- Ett the till mor min =)

Och idag har jag sovit längen hos patrik. Skönt.
Har även varit ute och knallat med valter idag ^^
Och STÄDAT mitt rum! blev fint =)

Orkar du läsa allt, du är duktig! ^^ *klappeli klapp på kinden *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback